Jak nie przytyć w ciąży?

Maj 17, 2021 | blog, Ciąża

Jak nie przytyć w ciąży?

Przyrost wagi to jedna z największych ciążowych bolączek – jest to bardzo przerażające dla wielu mam! Pamiętajmy jednak, że fakt pojawiających się na wadze kilogramów nie jest niczym złym. To zupełnie naturalna kolej rzeczy – w końcu masz w sobie nowego człowieka! Nie da się więc zupełnie nie przytyć w ciąży. 

Jednak jest jedna rzecz – nadmierny przyrost masy ciała może być niezdrowy dla mamy i dla dziecka, dlatego dziś przygotowałyśmy dla Ciebie tekst, w którym zdradzimy kilka sposobów na większą kontrolę wagi. Ciekawa? Zapraszamy do lektury! 

Przede wszystkim: odpowiednia dieta 

Wiele przyszłych mam powtarza sobie, że w ciąży można jeść wszystko, na co tylko się ma ochotę, ponieważ… Tak to jest w ciąży. Niestety, to podejście nie jest dla nas zbyt zdrowe. Owszem, w ciąży należy jeść więcej kalorii, ale to wszystko. Zbilansowana, zdrowa dieta to klucz do sukcesu. Wiemy jednak, że wraz z ciążowymi zachciankami odchodzi ochota na pilnowanie odpowiedniego jadłospisu, dlatego musisz po prostu znaleźć swój złoty środek. Nie przejadać się, zadbać o odpowiednią porcję warzyw i owoców, ale także nie bądź na siebie zła, gdy ulegniesz pokusie. Tych podczas ciąży będzie Cię czekać całe mnóstwo. 😉 

Dbaj o nawodnienie! 

Zdajemy sobie sprawę, że nie zaskoczyłyśmy Cię zanadto tą radą, jednak woda jest dla nas bardzo, bardzo istotna i nie omieszkamy przypominać o tym na każdym kroku! 

Odpowiedni poziom nawodnienia jest kluczowy, zwłaszcza w ciąży – a dodatkowo zmniejsza łaknienie. Jeśli będziesz pilnować, aby codziennie wypić odpowiednią ilość wody, wdzięczna Ci będzie Twoja skóra, głowa i rzecz jasna, Twoje maleństwo! 

Chcesz nie przytyć w ciąży zbyt wiele? Dużo się ruszaj! 

Uwaga! Ruch jednak skonsultuj ze swoim lekarzem – każda ciąża jest inna i niektóre mamy podczas ciąży mogą biegać maratony, a dla innych delikatne rozciąganie jest już sporym wysiłkiem! Dlatego nie porównuj się do nikogo i ćwicz w swoim tempie. Podczas ciąży warto wzmacniać kręgosłup, pracować z mięśniami dna miednicy. 

Zbilansowana dieta, woda i ruch to już jest ogromna część sukcesu – jest jednak jeszcze jeden aspekt, o którym chciałybyśmy napisać. 

Nie da się nie przytyć w ciąży

I taka jest kolej rzeczy. Wiemy, że wiele mam nie jest zadowolona ze zmian, jakie zaszły w ich ciele. Nie podobają im się rozstępy, cellulit, to, jak inne są ich piersi. Brzuch już nie jest ten sam – i nie będzie jeszcze przez wiele miesięcy. 

Niestety – media wpoiły nam fałszywy obraz tego, jak wygląda świeżo upieczona matka. Nie jest to kobieta, która po miesiącu wraca do takiego samego trybu życia jak przed ciążą. Tak się nie da! Po ciąży czeka Cię połóg, wiele bezsennych nocy. Musisz oswoić się z nową sytuacją, nauczyć nowej roli, poznać swoje dziecko. Nie daj sobie wmówić, że coś jest nie tak, ponieważ w ciąży przytyłaś tyle i tyle kilogramów. Twoje ciało ma w sobie całkiem nowego człowieka. Powinnaś wszystkie oznaki tego, że tak się wydarzyło nosić z dumą! 

Po ciąży, zamiast za wszelką cenę wracać do dawnej figury powinnaś dać sobie czas. Bądź teraz dla maleństwa. Kilogramy kiedyś znikną, jeśli Ci na tym zależy, ale wiedz, że absolutnie nie są niczym złym. Twoje ciało dokonało cudu! 

Wskazówki dla lepszego samopoczucia! 

Kilogramy kilogramami, ale w ciąży przede wszystkim ważne jest wypracowanie sobie kilku zdrowych nawyków. Wiemy, że nie będzie to najprostsza sprawa, ale wiemy, że będziesz sobie bardzo wdzięczna. I później Twoje dziecko – pamiętaj, że ono będzie naśladować Twoje nawyki przez całe dzieciństwo, a później wiek nastoletni. Duże prawdopodobieństwo jest też tego, że i jako dorosły będzie jadło tak jak Ty. Jeśli więc zdajesz sobie sprawę, że Twoje nawyki nie są najlepsze – to ostatnia chwila na to, aby je zmienić! 

Mamy szczęście żyć w czasach, gdzie na sklepowych półkach możemy znaleźć całe mnóstwo zdrowych zamienników niezdrowych przekąsek. Ale! Jak pewnie zdajesz już sobie sprawę, czasami te “zdrowe zamienniki” to tylko chwyt marketingowy, dlatego tak ważne jest to, aby czytać składy. Czasami te produkty potrafią mieć kilka razy więcej cukru! 

A jeśli przy cukrze jesteśmy – należy pamiętać o tym, że owoce również go zawierają. Niech więc naszym nawykiem będzie zwiększenie ilości spożywanych warzyw – owoce są rzecz jasna lepsze niż słodycze, ale w dalszym ciągu mogą sprawić, że na wadze pojawi się kilka kilogramów więcej. Uważaj również na soki, nawet te, które sama sobie wyciskasz. Jeśli robisz sok z trzech pomarańczy, fundujesz sobie ilość cukru z trzech pomarańczy. Jeśli masz ochotę na ten smak, warto po prostu zjeść ten owoc – w ten sposób i zjemy zdrową przekąskę, i zaspokoimy pragnienie! 🙂 Jeśli jesteś fanką soków – dodawaj do nich warzywa

Pamiętaj, że kompozycja zbilansowanych posiłków nie jest niczym trudnym. Znajdź źródło białka, porcję warzyw, węglowodanów – gotowe. 

Jeśli nie jesteś fanką sportu, na początku zaprzyjaźnij się ze spacerami. Podczas nich możesz słuchać muzyki, podcastów, audiobooków – na pewno znajdziesz sposób na to, aby je sobie urozmaicić! Później będziesz dużo spacerować również z maleństwem – to świetny nawyk! 

I kolejna sprawa – nie bagatelizuj tego, jak istotne są śniadania, która dadzą Ci energię na cały dzień i to, aby posiłki jeść regularnie. Wiemy, że na początku nie jest to najprostsze zadanie, ale uwierz nam na słowo – jest to kluczowe dla naszego dobrego samopoczucia! 

Co z przekąskami? 

Jeśli zastanawiasz się, jak nie przytyć w ciąży, z pewnością wiesz, że pierwszym krokiem do zwiększenie masy ciała jest podjadanie. W ciąży jest trudno nam się powstrzymać przed przekąskami – warto więc zadbać o to, aby były zdrowe. Suszone owoce, orzechy, gorzka czekolada, może jakieś zdrowe zamienniki chipsów – wybór jest ogromny! Istnieje jednak jedno ale. Jeśli naprawdę masz ochotę na mleczną czekoladę albo chipsy – od czasu do czasu sobie na nie pozwól. Wierzymy w Twoją silną wolę, ale wiemy też, że nasza głowa nie zawsze da nam zapomnieć o pierwotnej zachciance i zwyczajnie nie da się oszukać. 😉 Może warto ustawić sobie tzw. cheat day – jak robią to sportowcy? Dzięki temu z pewnością będzie Ci prościej jeść zdrowo na co dzień! 

To wszystko, co przygotowałyśmy dla Ciebie na ten temat. Pamiętaj – nie da się nie przytyć w ciąży. Kilka kilogramów jest wręcz wskazanych! Jednak warto podejść do tego z głową. Teraz bardziej niż zwykle musisz być dobra dla swojego ciała – traktuj je więc jak świątynię! 🙂 

Życzymy Ci dużo siły i motywacji – i dobrego samopoczucia! Nie zapomnij zajrzeć do innych artykułów

https://czterytrymestry.pl/kurs-fitness-pilates-w-ciazy/

0 komentarzy

Wyślij komentarz