Powrót do formy sprzed ciąży – jakie jest zdrowe podejście?

Maj 24, 2021 | blog, Połóg

Powrót do formy sprzed ciąży – jakie jest zdrowe podejście?

Ciąża to czas, kiedy nasze ciało poddawane jest wielu, intensywnym zmianom. Nic dziwnego, że mnóstwo mam nie czuje się najlepiej tuż po ciąży – wielu kobietom trudno jest zaakceptować to, jak obecnie wyglądają. Jednak czy słusznie? Nie. Nie wolno nam, kobietom zapominać o tym, jak ogromną drogę przeszłyśmy. Co więcej – dopiero co dzięki nam przyszedł na świat całkowite nowy człowiek. Przez 9 miesięcy starałyśmy się ze wszystkich sił, aby było mu jak najlepiej. 

Oczywiście – same również musimy o siebie zadbać. Maluszek jest dla nas najważniejszy, ale nie powinnyśmy zapominać o sobie. Jednak nie o oznacza to, że jak najszybszy powrotu do formy sprzed ciąży powinien być naszym priorytetem. Zadbajmy o nasz umysł, o to, aby ciało było odżywione, nawodnione. Pewnie przez najbliższy czas nie będzie nam dane zbyt wiele spać – dlatego właśnie powinnyśmy korzystać z takiej możliwości, kiedy tylko się da. Niech będzie nam dobrze i błogo – ostatnie dni ciąży, jak i połóg pewnie dały Ci się ostro we znaki. Teraz więc pora o siebie zadbać – ale tak, jak Ty masz na to ochotę. 

Powrót do formy sprzed ciąży – czy należy przejść na dietę? 

Argumentem wielu mam jest to, że o wiele lepiej się poczują, jak tylko zrzucą tych kilka dodatkowych kilogramów. Jeśli tak jest – w porządku. To Twoje ciało i Twoja decyzja – nikt nie ma prawa dawać Ci żadnych rad. 🙂 Same jednak chciałybyśmy, abyś była dla siebie odrobinę życzliwsza. Ciąża to był dla organizmu ogromny wysiłek. 9 miesięcy, następnie czas połogu – to niemalże rok! Dlatego musisz wiedzieć, że co najmniej tyle powinno Ci zająć powrócenie do wagi czy kondycji sprzed ciąży. A czasem i rok to nie jest wystarczający czas! Nasze ciało dokonało cudu – dlatego tak je traktujmy. Z szacunkiem i życzliwością! Powrót do formy sprzed ciąży nie będzie możliwy, jeśli nie będziesz dobra dla własnego ciała. 

Jak poczuć się lepiej po ciąży? 

Wiemy jednak, że nie zawsze jest to takie proste. Dlatego przygotowałyśmy dla Ciebie kilka trików, które mamy nadzieję, pomogą Ci lepiej się poczuć. Będą wymagać od Ciebie odrobinę wysiłku, ale wiemy, że dzięki nim poczujesz się lepiej! Niektóre z nich mogą wydawać Ci się banalne – ale uwierz, że nie wszyscy mogą na to wpaść! 🙂 Jak więc zdrowo podejść do takiego tematu jak powrót do formy sprzed ciąży? Sprawdź! 

Pamiętaj o nawodnieniu

Tak, wiemy. My znowu o tej wodzie! 🙂 Jednak jest to naprawdę bardzo ważne. Organizm tego potrzebuje! Kiedy jesteśmy odwodnione boli nas głowa, skóra nie jest odpowiednio nawilżona (i często przez to po prostu swędzi!), możemy mieć gorszy nastrój. Co więcej – odwodnienie może być również bardzo niebezpieczne dla zdrowia! Warto więc o nie zadbać. 

Przebywaj na świeżym powietrzu 

Nigdy nie umniejszamy wpływowi świeżego powietrza na nasze samopoczucie! Odpowiednie dotlenienie to klucz do sukcesu. Dzięki temu możemy spać lepiej – a gdy snu nie mamy w wystarczającej ilości, jego jakość liczy się podwójnie. 🙂 Wiele dolegliwości można zniwelować właśnie tak oczywistymi rzeczami – dlatego właśnie my zadbamy o to, aby zawsze u nas wybrzmiały! 😉 

Postaraj się ruszać

Ruch również może nam pomóc. Delikatne rozciąganie, spacery. Tutaj pamiętaj jednak, żebyś nie zniechęcała się zbyt szybko – jak już wcześniej wspomniałyśmy, Twoje ciało właśnie bardzo wiele przeszło! Dlatego właśnie zaczynaj powoli. Nie zapomnij również o tym, aby swoją aktywność fizyczną skonsultować z lekarzem lub lekarką. Każdy przypadek ciąży jest inny – niektóre kobiety już niedługo po połogu czują się bardzo dobrze, inne potrzebują więcej czasu. I obydwa przypadki są okej! Najważniejsze jest, aby słuchać swojego ciała i nie robić nic, co będzie dla niego zbyt intensywne. 

Na początek spróbuj delikatnej jogi, rozciągania. Na naszym kanale znajdziesz ćwiczenia, które możesz wykonywać! 

Powrót do formy sprzed ciąży? Pora na medytację

Medytacja jest zdecydowanie naszym ulubionym sposobem na to, aby wkrótce dojść do siebie! Dlatego właśnie będziemy Ci ją mocno polecać. I znów odsyłamy Cię do naszego kanału na YouTube – tam znajdziesz całe mnóstwo materiałów, które pomogą Ci zacząć, jeśli do tej pory nie miałaś z medytacją do czynienia. Jeśli jednak medytacja jest Ci doskonale znana – również znajdziesz coś dla siebie! 

Ale co właściwie da Ci medytacja? Przede wszystkim chwilę dla siebie! Pomoże Ci oswoić Ci się z myślami, strachem, który pewnie Ci towarzyszy. Pomoże znaleźć w sobie siłę – macierzyństwo to nierzadko bardzo wymagająca rola. Wiemy, że jej sprostasz, jednak każdej z nas zdarzały się chwile zwątpienia. Medytacja pomoże Ci utrzymać to na pewnym poziomie – a jeśli mimo wszystko gorszy nastrój przyjdzie (bo przyjdzie – chociażby niewystarczająca ilość snu będzie miała na to wpływ), medytacja pomoże Ci wrócić do siebie! 

Zadbaj o to, kim się otaczasz 

Wiemy, że rodząc dziecko “narażamy się” na mnóstwo dobrych rad i zaleceń. 😉 Pamiętaj jednak, że to Ty tu jesteś mamą – i sama wiesz najlepiej, co jest dobre dla Twojego maleństwa! 

Dlatego też postaraj się, aby w Twoim otoczeniu były wyłącznie życzliwe Ci osoby. Wiemy jednak, że nie zawsze jest to możliwe – postaraj się zatem sama być dla siebie najżyczliwsza. Uwierz nam – warto! 

Dobrze się odżywiaj

Niech Twoja dieta będzie bogata w witaminy i minerały. Zadbaj o odpowiednią ilość węglowodanów, białka i innych składników odżywczych. Nie chodzi nam o to, abyś przechodziła na restrykcyjną dietę – absolutnie nie! Jednak jeśli dobrze odżywimy nasze ciało od środka, ono nam się chętnie odwdzięczy! Będziemy mieć znacznie lepszy nastrój, więcej siły, energii. Jak więc widzisz – jak najbardziej warto! 

Najważniejsze jednak jest to, abyś stawiała siebie i maluszka na pierwszym miejscu. Jesteście sobie równie ważni! Szczęśliwa mama to szczęśliwe dziecko – widzisz więc jak ważne jest to, abyś sama była dla siebie dobra. 

Jeśli sama będziesz się dobrze traktować, cała reszta przyjdzie sama. Dlatego właśnie – do dzieła! Rób wszystko w zgodzie ze sobą, powoli, w swoim tempie. Nie porównuj się do nikogo ani nie wymagaj od siebie zbyt wiele. Wszystko przyjdzie z czasem – daj sobie czas na powrót do zdrowia! 

A tymczasem życzymy Ci dużo siły! Zachęcamy Cię do obserwowania nas w mediach społecznościowych – staramy się regularnie dostarczać Ci wartościowe treści. 

Wszystkiego dobrego! 

https://czterytrymestry.pl/kurs-joga-i-fitness-w-pologu/

0 komentarzy

Wyślij komentarz