Jak polepszyć sobie nastrój w ciąży? 

wrz 14, 2021 | blog, Ciąża

Jak polepszyć sobie nastrój w ciąży? 

Kobietom często towarzyszy obniżony nastrój w ciąży. Nic w tym dziwnego – ich organizm przechodzi przez szereg zmian, burza hormonów zdecydowanie nie polepsza samopoczucia. Przyszłe mamy muszą się mierzyć z zatrzymaną wodą w organizmie, problemami ze snem, wrażliwością na zapachy i smaki. 

Z myślą o kobietach przygotowałyśmy dziś tekst, gdzie odpowiadamy na pytanie, jak polepszyć sobie nastrój w ciąży. Mamy nadzieję, drogie mamy, że skorzystacie i podzielicie się z nami Waszymi ulubieńcami! 

Wybierz się na fitness dla kobiet w ciąży 

Albo jogę, pilates czy choć długi, porządny spacer, jeśli zdrowie nie pozwala Ci na inne aktywności. Wiemy, że aktywność fizyczna wciąż nie jest pierwszym wyborem, jeśli chodzi o relaks i poprawienie nastroju, ale uwierzcie nam na słowo – działa! Gdy się ruszamy, nasz mózg wytwarza endorfiny. I owszem – podczas wysiłku fizycznego możemy mieć trochę trudności, ale to, co czujemy po może przerosnąć nasze oczekiwania! 

Aktywność fizyczna ma wiele wspaniałych zalet i przynosi wiele korzyści. Dotleniamy się, budujemy zdrowe nawyki, które później przejmie od nas nasze dziecko. Dbamy o sylwetkę, zdrowie, o nasz mózg, który bardzo, bardzo korzysta ze sportu! Dlatego, nawet jeśli, droga mamo, nie jesteś ogromną fanką wysiłku – zadbać choć o spacer! 

Jak uprzyjemnić sobie aktywność fizyczną w ciąży?

Warto słuchać ulubionych podcastów czy audiobooków. Warto też czytać (lub słuchać) książkę tylko podczas aktywności fizycznej. Nasz mózg wtedy będzie kojarzyć przyjemność wynikającą z ciekawej lektury z aktywnością fizyczną właśnie! 

Po ćwiczeniach rób dla siebie coś jeszcze miłego. Może miła kąpiel, prysznic, domowe spa? Może dobra kolacja? Odcinek ulubionego serialu? Wszystko, co Cię relaksuje, co sprawia Ci przyjemność. Sama wiesz o tym najlepiej! 

Jak polepszyć sobie nastrój w ciąży? Bądź dla siebie dobra

Ciąża to NIE JEST czas na nieżyczliwość! Bądź dla siebie dobra – traktuj siebie tak, jak najbliższą, najżyczliwszą Ci osobę. Jeśli do tej pory tego nie zrobiłaś, to teraz jest czas na traktowanie samej siebie jak najlepszej przyjaciółki! 

Pamiętaj, że to właśnie ze sobą spędzisz wszystkie Twoje dni. Nie mów do siebie źle, nie krzycz na siebie. Powinnaś być dla siebie najważniejsza! Jeśli to Cię nie przekonuje, pomyśl, że Twoje dziecko będzie traktowało samo siebie tak, jak Ty teraz. Jeśli nie nauczy się miłości, akceptacji od mamy, jeśli nie zobaczy, że należy się wspierać i sobie dopingować, będzie mu dość trudno! 

Dzieci chłoną jak gąbka. Jesteśmy dla nich pierwszymi autorytetami i pozostaniemy nimi przez długi czas. Warto zadbać, aby wzorce, które przekażemy, były jak najlepsze! 

Ale, ale! Nie chcemy napędzać toksycznych wyścigów. Nie mówimy, że nie możesz popełnić błędów. Nie czuj presji. Po prostu działaj w zgodzie ze sobą, pozwól sobie na błędy, bądź życzliwa, wyrozumiała. Dokładnie tak, jaka byłabyś dla najlepszej przyjaciółki! 

Poznaj swoje wewnętrzne dziecko 

W naszym pokoleniu nasze wewnętrzne dziecko jest często zaniedbane. A należy je przytulić i wysłuchać! Jeśli nie wiesz, co robić, zastanów się, na co mała Ty miałaby ochotę? I sądzimy, że możemy śmiało stwierdzić, że w większości przypadków możesz jej posłuchać! 

Żeby je odnaleźć, warto przeglądać swoje stare zdjęcia. Po prostu zacznij do niej mówić – zadawać jej pytania, pytać, jak się czuje. To bardzo oczyszczająca metoda! 

Wybierz się na terapię 

Jeśli czujesz, że wszystkiego dzieje się za dużo w Twoim życiu, wybierz się na terapię. To nie żaden wstyd! Terapia zmienia życie. Możesz wybrać spośród wielu nurtów – psychodynamicznej, poznawczo-behawioralnej, dialektyczno-behawioralnej. Dowiedz się o nich więcej i nie zwlekaj! 

Terapia pomoże Ci się zrozumieć, wyjść z krzywdzących Cię schematów. Polecamy z całego serca! 

Otaczaj się pozytywnymi treściami 

Nie chodzi nam o to, abyś zamknęła się w różowej bańce i nie dopuszczała do siebie żadnych niemiłych wiadomości. Tak się nie da – i może to dobrze, bo nie wygląda to na zdrowe podejście. 🙂 

Jednak warto zrobić przesiew w swoich mediach społecznościowych, subskrypcjach. Jeśli pewne profile nie wprawiają Cię w dobry nastrój, jeśli się porównujesz i oceniasz – czas się z nimi pożegnać! Tak samo, jeśli chodzi o subskrypcję pewnych czasopism. Jeśli w tych są wyłącznie treści, które Ci nie służą – z nimi też warto już zerwać! 

Lepszy nastrój w ciąży – niech dbanie o siebie będzie Twoim priorytetem! 

Wiemy, że nawet w ciąży kobiety obecnie mają całe mnóstwo obowiązków! Jednak teraz jeszcze bardziej niż wcześniej ważne jest to, abyś choć pół godziny dziennie poświęciła na relaks. Codziennie! 

Lubisz czytać? Może relaksują Cię spacery? Może po prostu – serial? A może masz hobby, dla którego nie masz ostatni zbyt wiele czasu? Zrób coś tylko dla siebie! Niech będzie to tak samo ważne, jak praca czy inne obowiązki. 

Nie słuchaj rad

Oczywiście mamy na myśli te rady, o które nie pytałaś. 🙂 Wiele osób lubi wygłaszać swoje zdanie (często opinie, często niepotwierdzone w żaden sposób „fakty”), a nie jest to dobre ani dla Ciebie, ani dla dziecka. Dlatego warto nie słuchać absolutnie wszystkich – a czasami nawet odciąć się od towarzystwa, które Ci ewidentnie nie służy! 

Stawiaj granice 

To nie zawsze będzie proste i często może iść w parze ze sporym stresem. Dlatego spokojnie – rób tyle, w jakim stopniu czujesz się komfortowo. Stawianie granic jednak ma tę ogromną zaletę, że naprawdę owocuje w przyszłości i sprawia, że Twoje życie staje się dużo lepsze! Zaczynasz żyć w zgodzie ze sobą, otaczający Cię ludzie szanują Twoją przestrzeń. Na początku nie jest zbyt przyjemnie, zwłaszcza jeśli do tej pory miałaś z tym kłopot – jednak naprawdę warto poświęcić temu swój czas i energię! 

Znajdź nowe hobby

Coś, co absolutnie Cię zainteresuje! Nowe hobby zawsze wprowadza do życia sporo uśmiechu. Może jest coś, czego nie próbowałaś, a zawsze chciałaś? My zachęcamy Cię do jogi! 

Medytuj

A skoro jesteśmy już przy jodze, to nie byłybyśmy sobą, gdybyśmy nie zachęciły Cię do medytacji! Codzienna medytacja jest fantastyczna dla mózgu. Zacznij już od pięciu minut! Sama będziesz zaskoczona, jak wielką daje to różnicę. 

Mamy nadzieję, że spodobały Ci się nasze rady na to, jak polepszyć sobie nastrój w ciąży. Daj znać, z której z nich skorzystasz – albo może robisz już coś, co znalazło się na tej liście? Koniecznie nam o tym napisz! 

https://kursy.czterytrymestry.pl/product/joga-w-ciazy/

0 komentarzy

Wyślij komentarz