Ciążowe superfoods – co jeść w ciąży?

wrz 6, 2021 | blog, Ciąża

Ciążowe superfoods – co jeść w ciąży?

Nasz organizm zasługuje na najlepsze odżywianie przez cały czas, ale ciąża to okres, kiedy powinnyśmy przyłożyć do tego szczególną uwagę. Dziś przygotowałyśmy dla Ciebie listę ciążowych superfoods, dzięki którym Ty będziesz czuła się znakomicie, a Twój maluszek będzie się zdrowo rozwijał. Sprawdź, jakie produkty wybierać najczęściej! 

Co oznacza słowo superfoods? 

Zacznijmy jednak od definicji słowa superfood. W wolnym tłumaczeniu oznacza „doskonałe jedzenie”, superżywność. My wiemy, że superfoods to takie produkty, które dostarczają naszemu organizmowi maksimum składników odżywczych. A ciążowe superfoods to takie, które są szczególnie zalecane w ciąży! 

Poznaj zatem listę składników, którymi już teraz możesz urozmaicić swoją dietę. Możemy Ci zagwarantować, że Twoje ciało będzie Ci wdzięczne! 

Jak dieta wpływa na nasz nastrój? 

Zdrowa dieta to podstawa. Nasz organizm musi być odpowiednio odżywiony, aby był w stanie prawidłowo działać. Mózg również korzysta ze zdrowego odżywiania, jak i ze sportu. Nikomu nie trzeba tłumaczyć rewelacyjnych efektów zdrowego stylu życia! 

Często bagatelizujemy wpływ spożywanych przez nas produktów na zdrowie naszego mózgu. To bardzo źle! Sprawdź więc, co jeść, aby Twój organizm mógł czerpać z tego na 100%! 

Warzywa strączkowe

Wapń, żelazo, kwas foliowy i witaminy z grupy B. Całe mnóstwo białka. To są powody, dla których przyszłe mamy powinny jeść warzywa strączkowe! Co więcej, te sprawią, że będziesz czuła się syta przez dłuższy czas. Psst! Pomogą też na kłopoty z wypróżnianiem. Dlaczego? Zawierają całe mnóstwo błonnika! 

Awokado

Wiele kobiet unika awokado ze względu na jego kaloryczność, jednak jest to błąd. Awokado zawiera w sobie mnóstwo nienasyconych kwasów tłuszczowy omega-3 i omega-6, które są budulcem mózgu. Awokado ma niski indeks glikemiczny, dlatego jest doskonały dla mam, które borykają się z cukrzycą ciążową! 

Awokado bogate jest też w kwas foliowy, które mamy powinny suplementować, jak i witaminy A, B i E. 

Amarantus

Amarantus to prawdziwy superfood – zawiera ogrom wapnia i żelaza, które są tak potrzebne w ciąży.To nie koniec. W amarantusie znajdziesz też magnez, mangan, selen, witaminy C, E oraz witaminy z grupy B. To nie koniec – zawiera też całe mnóstwo błonnika!  

Siemię lniane 

Mielone siemię lniane to również doskonałe źródło białka, błonnika i zdrowych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Nasiona siemienia lnianego przeciwdziałają też nowotworom, stanom zapalnym i chorobom serca. 

Ważna wskazówka: miel je bezpośrednio przed spożyciem, aby mieć pewność, że dostarczysz sobie maksimum składników odżywczych! 

Jarmuż

Jarmuż bogaty jest w  błonnik, fosfor, wapń, żelazo, cynk i magnezu. Znajdziesz tutaj zapobiegające wolnym rodnikom przeciwutleniacze, takie jak luteina, chlorofil i sulforafan. W jarmużu znajduje się też całe mnóstwo witaminy C, witamin z grupy B, E i K. Prawdziwa superżywność!  

Komosa ryżowa (quinoa)

Komosa ryżowa (quinoa) jest źródłem żelaza, magnezu, witaminy z grupy B, potasu i cynku. To nie wszystko! Quinoa zawiera też sporą ilość nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6. 

Brązowy ryż 

Nie od dziś wiadomo, że brązowy ryż jest zdrowszy od białego (co nie oznacza, że ryż biały nie jest dobry!). Tutaj znajdziesz dużą ilość magnezu – brązowy ryż, warzywa i źródło białka będzie pełnowartościowym, zdrowym i smacznym posiłkiem! 

Kasza pęczak 

Kasza pęczak jest pyszna i zdrowa – pasuje do wielu dań. Jest dobrym źródłem błonnika i żelaza! wyróżnia się wysoką zawartością błonnika i żelaza; dodawana do zup, sosów czy mięsa.

Nasiona chia 

Nasiona chia to chyba najpopularniejszy superfood. Są bogate w błonnik, kwasy omega-3, białko, wapń oraz przeciwutleniacze. Nie są zbyt popularne w Polsce. A szkoda! Spróbuj przyrządzić z nich pudding chia – jest naprawdę pyszny! 

Brokuły

Bogate w witaminę C, potas i kwas foliowy. Są świetnym antyoksydantem. 

Szpinak 

Szpinak jest dobrym źródłem kwasu foliowego, wapnia oraz żelaza. Możesz dodać go i do gorącego dania, jak i koktajlu! 

Pomidory 

Pomidory są doskonałymi przeciwutleniaczami, bogate w witaminę A, C, wapń i potas. Świetnie działają przez okres ciąży – dbają o jej prawidłowy rozwój! 

Marchew 

Marchwi nie trzeba nikomu przedstawiać! Pobudza wzrost komórek mózgowych płodu. Bogata w beta-karoten. 

Orzechy i pestki 

Te powinny być w diecie każdego człowieka, a zwłaszcza przyszłych mam! Orzechy i pestki to superfoods, które są często niedoceniane. A szkoda! Dostarczają niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych), ale też magnezu i cynku. To nie wszystko! Orzechy i pestki dostarczą Ci również witamin z grupy B i tak potrzebnego kwasu foliowego! 

Owoce

Przejdźmy zatem do owoców! Gruszki bogate są w błonnik, przez co świetnie pomagą na wzdęcia i zaparcia. Jabłka również bogate są w błonnik, ale również w witaminę C, wapń, żelazo i kwas foliowy. Banany uzupełnią dietę o potas i błonnik. Ananasy również zapewnią odpowiednią ilość witaminy C, mangan i znów – kwas foliowy.  Pomarańcze – witamina C, kwas foliowy i błonnik. Wiele osób wyciska z pomarańczy co rano świeży sok – my jednak rekomendujemy, aby zamiast soku zjeść po prostu całą pomarańczę. Wciąż będzie liczyć się jako napój, ale też zaspokoimy głód, nie dostarczając organizmowi ogromnej ilości cukru naraz! 

Podobnie z grejpfrutem. Bogaty w witaminę A, C, kwas foliowy, ale też potas i magnez. Na szczególną uwagę zasługuje żurawina. Jest to prawdziwa bomba witaminowa i nie gorszy superfood od swoich sióstr, jagód goji! Znajdziesz tu przeciwutleniacze, błonnik, witaminy z grupy B, C a także żelazo, magnez, jod, fosfor i potas.

Ciążowe superfoods – kiszonki 

Kiszonek i ich doskonałego wpływu na nasze zdrowie nie trzeba nikomu przedstawiać! Zapobiegają zaparciom, wspomagają pracę układu pokarmowego. Bogate w witaminę C, wapń, magnez i potas. Są świetnym lekarstwem na zgagę!

Jak widzisz, superfoods nie muszą kosztować majątku i być trudno dostępne! Wiesz już, czym wzbogacić swoją dietę, aby na pewno dostarczyć organizmowi wszystkich składników odżywczych. Podane tutaj warzywa, owoce, pestki i orzechy są nierzadko doskonałą przekąską – nie potrzebują żadnego przygotowania! Upewnij się zatem, że choć część z nich będziesz miała zawsze pod ręką! 

https://kursy.czterytrymestry.pl/product/holistyczne-9-miesiecy-bezplatny-mini-kurs/

0 komentarzy

Wyślij komentarz